fredag 17 april 2009

Nere i köket och funderar

Idag tycker jag extra mycket om min au-pairfamilj, de är verkligen så snälla.
Två dagar i rad har Garry gett mig lunchsandwich när jag har strykt i vardagsrummet och idag har vi även pratat lite om musik. Hans ögon lyste verkligen när han fick prata av sig lite om konsertminnen, alla gånger han sett Neil Young och hur fantastiskt det var. Ingen i familjen orkar annars lyssna på hans musiktjat. Jag tycker det är fascinerande.
Han tillochmed gav mig lite skivor som han ville att jag skulle lyssna på och jag funderar även på att tvinga på honom lite av min musik.

Övrigt har jag inte gjort mycket idag... jag sitter i köket med min laptop i fett hår, fula kläder och väntar på bättre tider. Det är fredag idag men det känns som söndag.

Jag har även funderat det senaste på saker jag vill göra innan jag dör och det som direkt dök upp i huvudet var musik. Jag har alltid undrat vad jag är kapabel till på den fronten.
Så, när jag kommer hem till Svergie ska jag försöka hitta nån som jag kan ta sånglektioner hos. Jag älskar att sjunga, jag har bara varit för feg för att inte göra det.
Sen vill jag lära mig att spela instrument vilket känns lite krångligare när man väl fyllt 20 men bättre sent än aldrig. Antingen blir det gitarr eller piano.
Fler saker på min lista är att lära mig ett tredje språk, vilket då är tyska.
Well... jag ska spåna vidare på det här.

1 kommentar:

m.simma sa...

vad underbar att du ska ta tag i dina drömmar elin! You can do anything you want.