söndag 31 maj 2009

Half term i Sverige

Hade en väldigt rolig vecka hemma i Sverige, dock gick den alldeles för fort! Det var underbart att få träffa min kära familj igen och alla mina fina vänner, hann och träffa nästan alla iaf. Det blev minst sagt en stressig vecka, fest hos Oggy i Göteborg, fika med vänner i Vänersborg och Uddevalla, hälsade på min bror Kim och hans tjej Tina i Jönköping, två hemmafester i Uddevalla, gullat med min brorson Eric och umgåtts med resten av familjen! Fick nästan en hjärtattack där ett tag, haha.
Känns konstigt att vara tillbaka i London men allt börjar sakta sjunka in. Efter att jag lämnat packningen på mitt rum och sovit lite åkte jag hem till Nina i Stoke Newington för en sleep over med tjejorna, vi hade mycket att ta igen.
Imorgon är det vanlig arbetsvecka igen, vilket känns bra! Skönt med rutiner igen.

2 kommentarer:

Elin Isacsson Schiller sa...

Oj, att du orkade med allt! :D Inte dåligt på knappt en vecka! Klart att du kan ringa mig, vi ska ha lite "avslutning" med klassen i e.m. i något klassrum där vi ska ha knytis, men annars tror jag att det är lungt! :) TACK!

Ulrika sa...

Shit, jag fattar fortfarande knappt att vi träffade på varandra. Jag kunde lixom inte bli mer överraskad!

Tiden nu under våren har gått jättefort. Det måste kännas skönt att kunna träffa alla vänner när du vill när du kommit tbx till Sverige (:
Träningen på gymmet verkar vara bra hörru och matvanorna hos familjen låter ju "fräscha" så jag hoppas på att bli lite nyttig till hösten :P Den randiga tröjan du köpt var verkligen jättefin på dig.

Nu till tråkigare saker:
Det som hänt går bara inte att förstå. Jag försöker att hänga med i allt som händer med skolan och kompisar - bal och student men så kommer jag på andra tankar (för det finns ju där hela tiden!) och så känner jag mig så full av saknad men ändå så TOM. Tack för att du tänker på mig. Det kommer att bli skönt att hitta på något så spännande som London i höst, då kanske man kan få lite mer avstånd till det som hänt. Begravningen var i Måndags (1a Juni) men jag var inte redo att ta farväl ):

Jag ska börja ta tag i saker och ting nu, kanske börja kolla upp ett flyg till augusti och maila familen Doyland.

Ha det jättebra Elin!
Kramar / Ulrika