torsdag 4 juni 2009

PMS

"Cirka 5-8 procent av alla kvinnor i fertil ålder lider av svår PMS. Symptomen är desamma som vid lindrig PMS, men betydligt kraftigare. En del hamnar i ett depressionsliknande tillstånd veckan före mens med känslor av meningslöshet, utanförskap och hopplöshet. Det är också vanligt med oro och ångest eller aggressioner "

Som en fet käftsmäll började min pms imorse. Varenda månad blir det såhär... Vill bara gömma mig under täcket och gråta. Det första jag ska göra när jag flyttar hem till Sverige i sommar är att boka tid hos en gynekolog. Det här går inte för sig längre.

2 kommentarer:

Rebecca sa...

PMS är det värsta.
Men det finns receptfria läkemedel på apoteket. Annars brukar p-piller och antideppressiva vara rätt effektiva.

Elin Isacsson Schiller sa...

Gumman! Usch din stackare! Inte kul alls! Men jag längtar efter dig ändå! ;)