måndag 28 juni 2010

Helgen

Jag har haft en så fin helg. I lördags bjöd Mark mig på finmiddag vid Borough Market på ett ställe som hette Roast. Det vart ett flott ställe! Jazzmusiker och finklädda servitörer. Maten dessutom var gorgeous! Mmmm...! Åt en varm lammsallad med vinbär och färskpotatis. Mark åt grismage och potatismos i en lyxig variant. Men han är ju britt så det går att ursäkta.

Söndagen spenderades först på en takterrass tillsammans med Mark och Guy. Vi drack rosévin och åt kex med ost innan vi skulle titta på England vs Tyskland på en av de lokala pubarna i Bow. Matchen gick som ni säkert vet inte så bra... Herregud. Mark både skrek och slog näven i bordet och kunde inte ens se sista minutrarna av matchen. Efteråt hittade jag honom utomhus med armarna i kors helt förstörd. Det tog många timmar att muntra upp honom kan jag lova, haha! Stackarn...

Idag har jag varit på jobbet som vanligt. Men det gick fort tack och lov! Mitt jobb känns helt okej just nu, det är så värt att inte jobba på helger och aldrig kvällar. Då får man så mycket tid över till annat. Efter jobbet åkte jag in till TCR och köpte biljetter till We will rock you-musikalen. En liten överraskning till Mamsen som kommer på fredag. Bästa sittplats får hon med! Dyrt blev det men det är hon värd kan jag lova. Jag är så galet pepp så jag tror jag exploderar! Mamma och jag i London. ÅÅÅÅÅÅH!

Inga kommentarer: