tisdag 7 december 2010

Just nu.

Idag är jag ledig efter en intensiv vecka på jobbet. Det är guld värt att vara ledig mitt i veckan måste jag säga. Ingen press på att göra något kul och man kan få ärenden gjorda. Har dock spenderat dagen med att städa, det är min städvecka och mitt och Märtas rum såg ut som skit.
Men har ju iallafall gjort nått bra idag.

Jobbet går fantastiskt bra. Jag trivs med alla och de behandlar mig som en vanlig människa och inte som en robot. Det är trevligt att jobba i Sloane Square, det snobbigaste stadsområdet i London. Häromdagen köpte en dam från Amerika choklad för 10.000 till sina vänner. HALLÅ!?
Då har man faktiskt för mycket pengar.

Jag ska förövrigt fira jul i Norra England igen. Det ska bli mysigt. Måste dock jobba på svenska julafton den 24:e men åker till Durham på kvällen samma dag. Mark åker snart också till Moskva för att stanna där till början av Maj. Det känns tungt i hjärtat. Men det klarar vi. Efter det ska vi ut och resa! Kanske Sydamerika eller lata oss i spanien.
Jobbigt är bara att huset jag bor i är osäkert om vi kommer ha kvar det efter Mars... Jag orkar inte leta nytt boende! Men vill inte flytta hem till Sverige igen. Nu är jag här och jag vill inte hålla på att flytta. Vi får se vad som händer. Jag är sugen på att åka iväg på språkkurs i spanien annars. Bara göra nått annorlunda. Mark har förresten fått vidare anställning på sin firma, så i Mars är han kvalificerad advokat. Jag är stolt!

Jag längtar tills mina tjejer kommer över efter jul. Ni kommer fylla ett stort tomrum.
Hoppas ni mår gott.

Inga kommentarer: