onsdag 19 augusti 2009

Grattis Morfar!

Idag fyller Morfar 81 år! Så imorse åkte jag och mamma ner till bageriet Ritz och köpte en gräddtårta med blåbär och hallon på. Inne på Ritz träffar vi på Morfar som skulle handla weinerbröd, haha typiskt.
Det är så mysigt att vara hemma hos Mormor & Morfar, alla saker som de hade i deras hus när jag var liten finns kvar. Små klockor, prydnader, tavlor, allt sånt där som jag noga granskade om och om igen som barn. Jag älskade deras gård mest av allt, brukade cykla dit varje dag på sommaren och äta pannkakor med syskonen eller med någon kusin som också var där. Tyvärr finns inte det huset kvar, det brann ner för några år sen pga de förra ägarna. Nog om dåtiden, lägenheten Mormor & Morfar bor i nu är supermysig och de har kanske den största balkong jag någonsin skådat. Vi stannade inte mer än en timme, men vi fick allt ätit mycket tårta och lite kaffe på det.
Tog en sväng förbi Överby innan vi åkte hem och jag har fyndat ska ni veta! Två tyllinspirerade kjolar, en ljusgul och en vit för 49 kr styck. Jag är så himlans nöjd! Tyvärr är min kamera paj för kanske all framtid så kan inte ta några kort. Har ingen drulleförsäkring på kameran och självrisken på vanliga hemförsäkringen är nog lite för hög för att lägga på en snart två år gammal kamera. ÅH.

Om två dagar kommer Mark till Sverige, känns knäppt men jag börjar bli pirrig i magen. Vi blev tillsammans två dagar innan jag for hem till Sverige igen och nu har vi inte setts på en månad. Hela situationen känns konstig, jag är van att vara singel och jag trivdes bra med det. Fast det är dags att bryta gamla mönster. Måste tänka mer positivt! Jag saknar honom och det ska bli så skönt att se honom igen.

Inga kommentarer: