torsdag 3 september 2009

Jobb!

Idag har jag fått jobb, bara sådär! Ska städa tåg i Uddevalla och städa stationen i Vänersborg ibland. Samma företag som min mamma jobbar på. Frågade henne nämligen igår ikväll innan hon skulle iväg och jobba om hon kunde fråga om de behövde folk på Trafficare. Och ja, idag skulle de ha anställningsintervjuer så jag fick komma! Jobbet blev mitt. Ibland har man tur.
Visst, det är inte världens roligaste jobb men nu har jag chans att försöka ta körkort, ha råd att hälsa på Mark i London och kanske börja spara pengar. För jag hoppas på att flytta tillbaka till UK inom en snar framtid.
På måndag ska jag börja provjobba, jag är så glad!
Ikväll ska jag hem till Jenny. Hon flyttar till Brighton på Lördag, så spännande! Jag är så glad för hennes skull. Min fina vän, hon kommer lämna ett stort tomrum här på hemmaplan. Det är konstigt vad livet går fort frammåt när man blir äldre.

3 kommentarer:

m.simma sa...

GRATTIS! åh, vad roligt att du fått jobb :)

m.simma sa...

GRATTIS! åh, vad roligt att du fått jobb :)

Elin karlsson sa...

grattis till mitt gamle jobb ;) dock fortsätter trafficcare här uppe i karlstad för mig i guess haha :P hur går de med kollegorna? dom e väl snälla mot dig?