tisdag 1 september 2009

Lite och mycket

Har varit en mycket dålig bloggare det senaste, ni får ursäkta mig. Har tyvärr ingen digitalkamera förtillfället så det har gjort sitt. Väldigt lite men ändå mycket på samma gång händer i mitt liv. Jag är fortfarande arbetslös och har fortfarande ingen ordning på mina saker. När man är i Vänersborg/Uddevalla är det som om man blir handlingsförlamad. Men jag har allt haft fullt upp ändå, fast med roliga saker! Mark har hälsat på mig i Sverige, vi hade det fint tillsammans. Åt gott, träffade hela tjocka familjen och åkte emellan olika städer varje dag. Det blev bland annat räkfrossa i Smögen, en dag i pappas sommarstuga på Tjörn och en visit i Göteborg. Lite kortfattat sådär ja!
Åkte till London i lördags för att träffa Mark och kom nu hem idag för ett par timmar sen, deppigt.
Jag och Mackan har spenderat en helt perfekt helg uppe i norra England, i Durham/Newcastle och bott hos hans föräldrar och hans två bröder, helt underbar familj. Jag har blivit bortskämd av dem allihopa med god mat, bilturer och pubbesök. Har besökt Durham's katedral (Bitar av Harry Potter är inspelat där och jag kände igen mig, häftigt!) Sett the Angel of North, vart ute och druckit öl med Marks vänner, vandrat runt i Newcastle och även vart hemma hos Mormor Ruth!
Kan tyvärr inte visa några egna bilder men lägger ut några som jag hittade på Google.
Fina, fina England. Jag känner mig så lycklig och hemma där. Vill tillbaka nu med en gång, till trevliga britter, bubbliga stunder och mjuka kyssar.

Inga kommentarer: