lördag 3 april 2010

Påskhelg

Att ha två dagars extra helg är en fantastisk vardagslyx! Sanna kom hit i torsdags vilket också är ganska lyxigt. So far har vi hunnit med shopping på Oxford Street, pub, starbucks fika, roddrace Cambridge VS Oxford i Hammersmith och en massa härligt häng hemma på Henfield Close.

På framtidsfronten har jag hittat ytterligare en utbildning som Kosmetolog i Köpenhamn, alltså också hudterapeut fast bredare och lite proffsigare än den i Landskrona. Den är CSN-berättigad men kostar 97.000... Ah.
Men kommer det bli för krångligt och dyrt att bo i Köpenhamn och kommer jag klara av att hänga med på danskaspråket? Det som är ett stort plus dock är att jag inte behöver läsa upp Natur B, jag kan jobba utomlands direkt efter examen utan att ansöka extra diplom, det är både vår och höstintagning och jag kommer bo i en storstad. Eller kankse bo i Malmö och pendla. Det här tål att tänkas på.

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej hej!
Jag såg att du också funderar på kosmetolog utbildningen i Köpenhamn.
Jag är jättesugen på att gå den också men frågan är ju hur man ska förstå danskan? Känns som att hela utbildningen blir mkt tuffare liksom
Aja kul att nån mer också funderar på att börja där!