måndag 29 mars 2010

Det är konstigt hur fort tiden har lyckats gå sen jag kom tillbaka till London... Från att börja hemma i Marks förra hus, arbetslös, rotlös och ensam. För att sen flytta till Henfield Close kollektivet, få bankkort, jobb och en normal vardag. Mark har hunnit att flytta till en ny bostad och det känns som om det alltid har varit såhär.
Oh well, jobbet går som vanligt. Jag får skära grönsaker och fylla på diverse saker i salladsbaren, värma soppor och städa till stängninsdags. Helt okej men behöver fortfarande fler timmar... Jag måste få in mer pengar nånstans. Mitt pengaproblem börjar krypa sig närmre och ja, det blir nog till att mamma och pappa får hjälpa mig nästa månad tyvärr.
Helgen har förresten vart riktigt trevlig. I fredags var jag ute med Mark och hans vänner. Lördags var jag och Mark hemma hos mig på lite hemmafest med tjejerna. I söndags var jag och Mark och simmade på hans gym som han har gratis där han bor, helt super. Sen kvällen spenderades hemma hos Penny och Joe med sunday roast-middag. Så gott.
Maria har haft sin syster Karin och hennes pojkvän och vän på besök hemma hos oss också, det är så mysigt med besök.
Jag har mer eller mindre bestämt mig nu för att plugga till hudterapeut i Landskrona hösten 2011. Det känns som något jag verkligen skulle bli bra på och något jag kan jobba med i framtiden. Men måste först läsa upp Natur B på något sätt, vilket nog blir till hösten, intensivkurs eller mestadels distans. Det är en plan iaf. Sen får vi se om den ändras på vägen.

Inga kommentarer: