fredag 17 juli 2009

Sista arbetsdagen

Är nyss hemkommen från en trevlig middag på Café Rouge med familjen. Jag älskar det stället, så mysigt och maten är så himla god! Idag åt jag en seafood röra med bröd, vitt vin, brownie till efterrätt och en kaffe såklart. Min mage känns som den ska sprängas.

Min sista arbetsdag är avklarad. Inga fler promenader till Joe's skola, behöver aldrig mer tömma familjens diskmaskin eller stryka deras tvätt. Det känns väldigt skönt. Men på många sätt känns det vemodigt. Jag hade inte kunnat få en bättre värdfamilj än den jag har, även om de är sjukt oorganiserade och ibland smått hysteriska har jag aldrig stött på en familj som är så varm och godhjärtad.
Känner mig lite konstig idag fast ändå gladare än vad jag trott jag skulle vara. London är det bästa som har hänt mig men det känns så rätt att gå vidare, till vad vet jag inte. Vem vet, jag kanske kommer tillbaka till London. Att få förändring i mitt liv känns naturligt och tryggt.
Skulle träffat Mark ikväll men tiden sprang iväg. Jag saknar honom men får se honom i morgon förmiddag. Han kommer hit till Finsbury Park, vi ska äta frukost och dricka kaffe.

Well, har en sak till att nämna innan jag går och lägger mig. Idag har jag läst ut sista Harry Potter boken, äntligen! Det tog sin tid att läsa ut serien men att jag huvudtaget tog mig igenom det är imponerade. Och ja, serien är fantastisk.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Elin, vi saknar dig!

Elin Isacsson Schiller sa...

Yes we do!

Rebecca sa...

Hoppas allt går bra, och ja vi måste ses när du kommit sen och kommit i ordning puss gums, tänker på dig.

Karin sa...

det är märkligt att det var sjukt länge sen jag var aupair och åkte hem men det väcker ändå någon sorts välkänd vemods/glädje-känsla när jag läser ditt inlägg. kung blogg förresten! kommer du till umeå? :) förresten! kram /marias syster