onsdag 10 februari 2010

Finally!

Jag har fått jobb ser det ut som! På Carluccios, den italienska restaurangen som jag nämde i mitt förra blogginlägg! Var där på intervju imorse vid 10-tiden och fick komma tillbaka vid 12 för att göra ett provskift. Kände mig ganska knäckt i början för jag fattade ingenting, bordsnummer hit och dit, krånliga grejer på datorn osv... Men i slutet kändes det ändå som jag fick lite kläm på det! Ska tillbaka imorgon och jobba 5-10 på kvällen, samma tid på fredag och 12-4 på eftermiddagen på söndag. Då måste väl det typ vara klart?
Mitt jobb kommer då innebära att vara hostress, ta emot kunder, bokningar och hålla reda på bord och hålla allt organiserat. Stressigt jobb men det passar nog mig bättre än att vara servetris! Skulle ju tappa tallrikar hit och dit. Haha. Lönen kommer ligga runt 6-6.50 pund i timmen, plus lite dricks, perfekt! Hoppas verkligen jag får skriva på ett kontrakt snart, jag är trött på att söka jobb! Blöh. Fick ett brev igår från Office shoe shop att jag inte fick jobbet och giftshopen har ännu inte hört av sig... Fast vad gör det!

Ikväll ska jag slappa så jäkla hårt och ta en riktigt lång sovmorgon. Jag ska ju faktiskt jobba imorgon. WOHO!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh vad roligt för dig vännen! :D

Sanna sa...

Congratz! Hoppas du inte är fullbokad nästnästa vecka. Då ses vi :)