tisdag 9 februari 2010

Job hunting

Dagarna går fort här i London men det känns bara bra. Inte som hemma i Sverige där allt stod still.
Idag har jag och Simma gått runt och sökt jobb, vilket gick väldigt bra för min del. Gick in på en italienskrestaurang/matbutik/cafe och fick pratat med managern som vill att jag ska komma på intervju imorgon. Det kommer handla om ett hostjob, alltså välkomna och prata med kunder. Det kan väl vara trevligt? Office eller Giftshopen ska ringa denna vecka om de vill anställa mig eller inte också, nu hoppas jag verkligen på ett jobb! Fast hade gärna varit arbetslös ett tag till... Det är rätt soft att vara hemma och dricka te men latmansfasoner går inte i längden.

Ikväll ska jag åka hem till Mark och sova där, vi har inte setts på två dagar och jag saknar honom redan alldeles för mycket.

Inga kommentarer: