måndag 1 februari 2010

35 Henfield Close

Sitter i mitt nya rum i Archway och lyssnar på Damien Rice, mysigt. Jag trivs redan väldigt bra här och alla tjejer är sköna och trevliga. Idag åkte jag och min rumskamrat Angelica till Ikea för att köpa lite grejs till rummet. Fick köpt en massa galger, sänglampa, två förvaringsboxar och lite doftljus. Så har nästan packat upp allting nu men behöver nog ännu mer förvaring för mina kläder... Fast ska vänta tills Maria flyttar hit på fredag och sådär så vi kan planera tillsammans hur vi vill ha vårt rum. Det är lite för tomt här, kala väggar och inga gardiner! Det går faktiskt inte för sig. Rummet annars är nästintill perfekt... dubbelglasade fönster, trägolv, balkong, stort, fina neutrala tapeter och ja, väldigt hemtrevligt.

Inget jobb änsålänge men det kan kanske bli snart, Pizza Express besöket var trevligt och de ska höra av sig på tisdag till mig om det blir nått jobb eller inte. Var på en Giftshop/möbel/inredning-butik igår vid St Christophers place på jobbtest vilket var jättekul och jag älskade butiken! Men de har inte bestämt sig om de ska ha full eller partime plus att de skulle ringa om en och en halv vecka... På Onsdag blir det intervju på Office vid Oxford Street, hoppas att det kommer gå bra!

Jag tror de flesta av tjejorna ska på bio ikväll men jag tänker nog sitta hemma, äta weetabix, youtuba och vänja mig vid miljön.


Puss på er!

Inga kommentarer: