tisdag 2 mars 2010

What if there were no hypothetical questions?

Jag har varit dålig på att skriva. Ni får ursäkta mig. Mycket och väldigt lite har hänt det senaste. Kan börja med att berätta att jag fått deltids jobb på en salladsbar, Tossed, som ligger vid Paddington. Det är helt okej förutom att jag får slavlön på 4.83 pund i timmen, vilket jävla skämt. Men det är en bit påvägen tills jag orkar att söka ett nytt jobb. Det får nog bli ett nanny-jobb trots allt, lönen är faktiskt löjligt bra och man jobbar nästan aldrig på helger.

Jag har haft finbesök av min Sanna. Det var skönt att få träffa henne igen och bara vara sig själv. Det blev mycket kaffe på starbucks, o'neils och allmänt häng. Längtar tills hon kommer tillbaka igen.
Allt går bra med mig och Mark och jag är så kär. Han har flyttat till en ny lägenhet vid Bow nu som ligger två stationer ifrån Bethnal Green. Det är lite längre att åka med tuben men vad gör det. På lördag ska han och jag åka till Paris och njuta av livet.

Jag är sjuk och har varit hemma från jobbet idag och måste nog vara hemma imorgon med. Det är lite störigt men är glad att jag blev sjuk nu och inte på lördag.

Jag är förvirrad över framtiden. Det känns som att jag inte kommer någon vart här i London men flyttar jag tillbaka till Sverige kommer saknaden efter Mark ta över för mycket. Jag vill dock inte jobba i London för slavlön och stå still. Vad jag ska utbilda mig till och i vilken ordning det ska ske finns i huvudet konstant. Jag känner mig lost och ledsen över att vad jag än gör så känns det inte bra.


Fast som alla säger, det ordnar ju sig tillslut.

1 kommentar:

Sanna sa...

Det var så kul att hälsa på! :) Det där toa-citatet läste jag varje gång!

Det kommer få en lösning till slut, men det handlar ju om prioritet och att söka andra lösningar som funkar bättre för dig. Och de lösningarna kommer du hitta!