tisdag 25 november 2008

Hemlängtan

Det var tufft att ta sig till gymmet idag... kände mig som en zombie när jag gick till bussen på morgonen i mina mjukiskläder och världens ruffs till hår.
Nina var något mer pepp och inne i omklädningsrummet spelade hon roliga jullåtar för mig på sin mp3 vilket gjorde mig gladare. Vi skulle egentligen tränat gym idag men efter 20 minuter hamnade vi på yogapasset istället, vilket var mycket roligare. Så nu ska vi byta ut våra gympass på tisdagar till yoga istället.

Jag har hemlängtan, så mycket att jag ibland känner för att ta första bästa planet till Svergie och aldrig komma tillbaka. Jag vet att jag skulle klättra på väggarna och sakna London bara efter några dagar... men just nu är jag trött på livet som au-pair. Jag tycker om min au-pair familj men ibland blir jag så trött på dem. Trött på att bo i ett hem som inte är mitt eget, där jag kan göra vad jag vill och bara vara mig själv.
Kommer jag verkligen klara av 8 månader till? Ibland tvivlar jag.
Självklart kommer jag härda ut... men ibland känns det bara rent ut sagt förjävligt.

1 kommentar:

Sanna sa...

ja, det går i perioder det där. tänk framåt istället! det är bara tre veckor kvar tills du får åka hem. vi kan väl hänga snart, bara du och jag?