onsdag 5 november 2008

little shops of horror

Klockan tio idag mötte jag upp Nina i Islington för att åka och köpa tågbiljetter på Victoriastation till Brighton. När vi kom dit fick vi en jävligt dryg tågbiljettförsäljare och efter lite tjafs med honom fick vi tillslut våra biljetter. 26 pund gick det på, mitt bankkonto börjar tunnas ut nu... Suck... Men det är det värt.
Jag ska åka till Brighton på fredag tillsammans med Nina, Jenny, Sanna, Maria, Sara och Marie. Vi ska bo på hostel tills på söndag och bara umgås med varandra och kika runt i stan. Jag är fruktansvärt pepp! Det ska bli roligt att få se en ny engelsk stad och spendera helgen tillsammans med the Ladies.

Denna kväll har jag vart och sett en musikal av elever från skolan där Emily går på i Camden som hette the little shops of horror.
Jag blev mäkta imponerad måste jag säga, scenografin var som på teater, alla medverkande kunde sjunga bra och de kunde verkligen skådespela! Dessutom gjorde dem den på amerikanska, coolt.

"Filmen handlar om den unge floristen Seymour (Rick Moranis) som får tag i en märklig planta, som egentligen är en utomjording. Han döper den till Audrey II, efter sin hemliga kärlek Audrey (Ellen Greene). Plantan lockar många besökare till hans butik, men den har en mörk sida, den lever på människoblod, vilket leder till att Seymour, för att upprätthålla butikens popularitet, börjar döda människor för att föda Audrey II" (wikipedia)

Inga kommentarer: