söndag 13 juli 2008

48 dagar kvar


Nu är det inte långt kvar tills jag flyttar till min au-pair familj i London. Om 48 dagar kommer min vardag bestå av LONDON, det är rätt stort när man väl tänker efter... ta hand om en familj, fika, ta promenader, gå på pubar, shoppa och allt det där kommer ske i London! Och det bästa av allt är att jag kommer få dela detta med några av mina närmsta vänner som också flyttar med!

Jag har aldrig varit utanför Danmark förut så alla tankar kring det här gör mig yr och jag undviker faktiskt att tänka på det så mycket. Jag är verkligen glad för det som väntar mig samtidigt som jag är livrädd! Men jag vet att när jag väl sitter på planet dit kommer jag enbart känna mig förväntansfull och förbannat jävla lycklig.
självklart existerar nackdelar, mycket kommer jag sakna här hemma, som min mamma.., det kommer bli tufft att inte få träffa henne när jag vill.., alla mina vänner (jag önskar ni alla kunde följa med i min resväska), min lilla prinsessa Leia (katten) och alla mina saker som jag inte kan ta med mig... Och såklart resten av min familj!
Fast, jag kommer antagligen tillbaka och hälsar på till Jul och sen flyttar jag hem igen Juli 2009... eller ja, vem fan vet jag kanske stannar!


Jag kommer dock få tjuvstarta mitt London äventyr tillsammans med Jenny, den 22:e augusti drar vi till Get loaded in the park för att se The Maccabees. JAG LÄNGTAR!



Över till au-pair grejen igen, har fått bilder på min familj nu och de ser precis ut som jag trodde att de skulle göra! haha... men de ser trevliga ut och jag tvivlar inte på att de är en bra familj.
Häromdagen fick jag dessutom ett brev från dottern i familjen, Emily. Hon hade pyntat det med ett Nalle Puh-klistermärkre och skrivit brevet i olika fäger, så gulligt! Hon berättade mest om sig själv och frågade lite saker om mig... vad jag tycker om och sånt där. Emily verkar vara en rätt aktiv tjej, sjunger, spelar några instrument, sportar, går i flickskola och älskar Albert Hall! Jises, jag tror jag kommer lära mig ett och annat av henne och inte tvärtom.

Herregud, jag åker snart!

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag tror att London är precis vad vi behöver, jag börjar kvävas av att gå runt i cirklar!

Åh jag vill se bilderna!
Jag saknar dig så mycket, pumpkin!