lördag 12 juli 2008

Mamma Mia!

Ja, nu var det ett par veckor sen jag skaffade den här bloggen och först nu skriver jag mitt första inlägg... eller jag skrev ett jättelångt inlägg häromdagen som jag lyckades radera och efter det kände jag mig inte så sugen på att skriva... Men jag gör ett nytt försök nu!

Mycket och väldigt lite har hittills hänt denna sommaren... Och det har varit en bra sommar, än så länge. Jag tänker inte radda upp allt jag gjort och allt jag inte gjort, för ni som läser min blogg vet nog redan allt. Just nu går sommaren segt... Det finns inget att göra och jag vet inte om jag har någon lust att göra något heller. Jag har ätit skräpmat hela veckan och ändå varje gång jag ser mig i spegeln tänker jag "nä, jag måste börja träna igen och äta nyttigt, jag klarar ju inte av min egen spegelbild längre" Vart tog min självdisiplin vägen? Jag vill verkligen tycka om mig själv precis som jag är och bara må bra... men det känns omöjligt just nu. Varje dag består av ständig ångest vad jag ska ha på mig för kläder och hur jag borde vara.
Jag känner mig aldrig fin längre, inte på riktigt.



Till något roligare, idag har jag sett Mamma Mia med Mia (haha, m, m, m, m! torrt.) på bio och den var verkligen en glädjekick på den här tråkiga lördagen! Verkligen en superhärlig musikal och jag skrattade högt många gånger! Och att Collin Firth var med i filmen gjorde inte saken sämre... mmm... snygg.


2 kommentarer:

Elin Isacsson Schiller sa...

Haha! You go Elin! Självantändande torrt, men du lyckas ro hem det iaf! Jag vill också se Mamma Mia! Den verkar jättekul! ^^

Jenny sa...

Du och din förkärlek för gamla män. Men jag måste hålla med dig, han är rätt het. ;)